zaterdag 5 februari 2011

Dag 17, Marokko

Gisternacht aangekomen in Marokko in de stad Marrakech.

Dit is voor de meesten van jullie de stad waar jullie aan denken bij het horen van Marokko.
Deze stad staat symbool voor hoe Marokko vroeger was. Het is een oud stadscentrum met een prachtige uitstraling.

Vandaag ben ik naar het plein gelopen en ben daar door de straten gaan lopen. Het is ontzettend mooi daar want elke straat heeft zijn eigen specialiteit en product. Ook wordt het hier nog zelf gemaak. Op een terras heb ik een kannetje muntthee genomen. Heerlijk zoet!

Daarna ben ik naar de Marjorelle Garden geweest waar ik mijn ogen heb uitgekeken. 
Marjorelle Garden
Marjorelle Garden.
De tuin is ooit aangelegd door de Franse kunstenaar Jacques Majorelle, die verliefd werd op Marrakech en die ooit woonde in de schitterende villa. De tuin is een oase van kleurrijke bougainville, hibiscus en palmbomen en een rustige vijver van villa waterlelies.Een prachtig gezicht.


De Couscous.
Als avondeten heb ik natuurlijk couscous gegeten, wat hier echt ontzettend goed wordt gemaakt!

Morgen ga ik nog wat andere dingetjes bekijken..

1 opmerking:

  1. Ziet eruit dat je het erg naar je zin hebt gehad in Marrakech, ik ben er ook geweest maar heb er een Marrakech excursie bij genomen. Toch dat extra beetje pit wat je dan bij je trip toevoegt.

    BeantwoordenVerwijderen