zaterdag 5 februari 2011

Dag 18, Marokko.

Het hotel!
 Vandaag heb ik alweer dik twee uur in de taxi gezeten om in het dorp Ouarzazate waar ik in het hotel Les Jardins verblijf. Een luxe hotel wat alles biedt wat ik nodig heb.


In dit stadje zijn ontzettend veel films opgenomen en liggen rondom ook filmstudios.
Het is gebouwd door Glauoi.  In 1930 werd Taourirt Kasbah Als als grootste Kasbah in Marokko beschouwd. 

De Kasbah.

Nu is het een historisch monument ter ere van Glaoui.  Hierbinnen zijn ontzettend veel kamers en trappen.  
Het gebouw heeft tegen de driehonderd kamers. Ik heb voor een klein bedrag de mensen aan de achterkant van de Taourirt Kasbah Als meer informatie kunnen vragen en heb een korte rondleiding gekregen. Erg indrukwekkend.

Vanaf morgen sluit ik mij bij een groep aan die de woestijn in gaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten