zaterdag 5 februari 2011

Dag 8, Tel Aviv

Tel Aviv is een bruisende stad, het is hier jong en trendy dus ik voel mij hier prima op mijn plek.
Er is een ontzettend lange boulevard die vanaf het noorden helemaal door loopt naar de oude haven van Jaffa.

In deze stad heb ik een gids gehuurd met de naam Doron. Een man met ontzettend veel kennis van zijn land en plezier heeft in zijn werk. Hij heeft eerst in Nederland gewoond en is toch terug gegaan naar het land van zijn ouders .
Een straatje in Neve Tzedek.

Met een groep van zes worden we in Tel Aviv opgehaald. Vervolgens gaat de reis door naar Neve Tzedek.  Dit is een oude Hebreeuwse wijk van Tel Aviv. Er is een historische sfeer en straten gaan alle kanten op. En natuurlijk de huizen met hun eigen stijl.

Een straatje van Jaffa.
Onze reis gaat verder naar Jaffa. Het gekke van deze havenstad is dat je van de moderne tijd voor je gevoel zo het Oude Testament in wandelt. Er zijn hier okerkleurige gebouwen die boven de zee uitkomen.

We zijn ook nog naar een museum van de joodse Diaspora. Het ging over de geschiedenis van het joodse volk vanaf de tijd van Jezus Christus tot nu. Erg indrukwekkend als je ook in een museum in Israël ziet hoe moeilijk joden het toch hebben gehad.
Carmel Markt

Maar de reis ging nog verder en we kwamen uit op een hele grote markt. De Carmel Markt, een prachtig gezicht met kramen vol fruit en andere levensmiddelen. Het is hier niet het allergoedkoopste maar wel het lekkerste volgens Doron.

"s Avonds gingen we met ook nog op stap. Er haakten wel een aantal mensen af maar we waren met in totaal toch nog 4 personen. We waren begonnen in een uitgaanswijk in het zuiden, Florentin. Hier zijn we echt goed op stap geweest en het leuke ervan is dat je je niet gedwongen voelt om te dansen.
Daarna zijn we ook nog naar andere plekken geweest maar de namen kan ik mij helaas niet meer herinneren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten