vrijdag 4 februari 2011

De echte dag 2

Vanmorgen eerder opgestaan dan dat ik mijn wekker had gezet.Natuurlijk was ik de avond ervoor mijn oordoppen vergeten en klonk de moskee alsof het in mijn eigen kamer was.

´s Ochtends na het ontbijt ben ik naar de Piramide van Djoser geweest.  Het is het eerste gebouw wat uit steen is gemaakt.

Bij aankomst was het al indrukwekkend. Er waren agenten op kamelen die de boel  bewaakten maar volgens mij deden ze niet wat er in hun contract stond. De agenten hadden het te druk om op de foto te gaan met toeristen en daar een "bedankje" voor te krijgen. Dit heb ik bewust maar niet gedaan.

Vervolgens naar de piramides van Giza en de Sfinx geweest. Daar ben ik ook in een Piramide geweest maar dat viel een beetje tegen. Ik had verwacht dat het daar lekker koel zou zijn maar het tegenovergestelde bleek zo te zijn. De gangen waren laag maar dit was voor mij natuurlijk geen probleem al kan ik me voorstellen dat je dit avontuur niet gaat doen wanneer je meer dan twee meter bent.

In de middag ben ik terug naar het hotel gegaan en heb mij klaar gemaakt om te vertrekken. Om van Cairo naar Hurghada te komen moet je minstens zes uur reizen. Dit ga ik doen per bus. Dus ik wordt om drie uur ´s middags opgehaald en als het allemaal mee zit ben ik daar rond negen uur. En dit allemaal voor een duik avontuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten