donderdag 3 februari 2011

Stukje over Afrika.

Voor ik de grote reis ga maken heb ik mij verdiept in de geschiedenis.
Tot mijn grote verbazing heeft dit land zo veel geschiedenis! Ik kon er niet zo makkelijk door heen komen met lezen dus heb ik veel dingen overgeslagen...


de San mensen op een rotstekening.
Heel lang geleden, echt heel lang, waren er jagende San mensen die over de open vlaktes van zuidelijk Afrika heen zwervden.  Hier zijn nog ontzettend veel rotstekeningen van te zien verspreid over het hele land. Een tijd later kwamen er Bantu mensen, dit zijn zwarte Afrikaanse mensen, hierdoor werden de San mensen verjaagd.

Nog weer later waren er VOS schepen die daar de boel min of meer overnamen. Hierdoor kwam er een andere Afrikaanse bevolking. 
Deze bevolking bestond uit Nederlands, Fransen, Duitsers en Engelsen. Daardoor lijkt de taal ook zo veel op het Nederlands.
Afrika met ook een rotstekening erdoor.
Uiteindelijk kreeg Afrika een opleving door de vondst van goud en diamanten. Hierdoor is de stad Johannesburg ontstaan en de diamantwinning in Kimberley.

Nu is Afrika een Democratische Alliantie. Hierdoor wordt er onder andere  voor rechtvaardige behandeling van alle bevolkingsgroepen gepleit.

Ook kwam ik op internet tegen dat afrika ruim 53 landen heeft. Maar nog specialer is dat de oudste mensachtige hier werden gevonden… Dat ga ik misschien ook nog wel even bezichtigen tijdens mijn reis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten